mandag 26. april 2010

Kosebukse til Mannen

Da var jeg tilbake fra Arendal, ferdig med begravelse, flyturer og askeangst. Først ut av det jeg har sydd i det siste er mørkeblå fleecebukse. I morra eller onsdag kommer buksene og jakken jeg sydde slik at gutta hadde noe svart å ha på seg i begravelsen.

Men uansett - for litt siden gikk jeg til innkjøp av en del meter med fleece slik at jeg etterhvert kunne få sydd fleecebukse til Mannen, og for en tid tilbake fikk jeg endelig ut den berømmelige fingeren.

Er første gang jeg syr herrebukse, så jeg klippet opp en gammel dongeribukse, og brukte den som mal. Klippet kun opp indre bensøm og skrittsømmen, altså ikke ytre bensøm. Sydde på kraftig ribb i livet og beina, men siden jeg var usikker på vidden på ribben så sydde jeg knappehull på den og tredde snor i.

Mannen kom hjem, tok den på - og har allerede spurt om kosedress... Det får han ikke, men koselig at han likte den og ble fornøyd. Pleier jo å si at det er et greit plagg når ungene ikke vil ta det av når de legger seg, men her forleden klarte faktisk Mannen og sovne på senga med den og sov til neste morra. Så tror jeg kan slå fast at den er god og behagelig! Det beste var at buksa ble så god og lang. Mannen er nemlig over 190 høy, så det er av og til vanskelig å finne lange nok bukser.

Bildene er beklageligvis ikke helt gode. De ble tatt litt i all hast her en dag, så det er litt vanskelig å se ribben i livet og bena.

3 kommentarer:

  1. Hei :)
    Den så jo flott ut. Så ut som den hadde god passform og laaaang nok, he he. Alle vet jo det, fleece er deilig koseplagg og det er nesten litt for lett å ta på :) Ha en fortsatt fin dag :)

    SvarSlett
  2. Flott bukse med fin passform! Ser veldig myk og deilig ut=)

    SvarSlett
  3. Du? Hva tar du for en Mario-lue og en Luigi-lue? De er den perfekte presangen til et vennepar jeg kjenner. Jeg vil veldig gjerne kjøpe (c;

    SvarSlett