lørdag 2. januar 2010

Blå monsterfleece

Jeg sydde også et par fleecebukser i julegaver. Denne ene gikk til sønnen til et vennepar av oss og er samme mønster som de siste buksene jeg har sydd til minstemann, bare litt lengre i livet og i bena. Pjokken blir to på tirsdag, så han er jo litt eldre enn vår lille tass. Men heldigvis, den passet visst fint og ble godt mottatt.

Jeg ble veldig veldig fornøyd med denne, og jeg hadde egentlig lyst til å beholde den selv. Men, det er jo koselig å gi bort ting man har laget, så den ble da pakket inn likevel :) Kan jo eventuelt sy en nesten lik senere!

Det eneste som er med denne buksen er at den nok kan koste meg litt penger i fremtiden... En ukes tid før jeg sydde denne sydde jeg julenissebuksen, den brukte jeg litt over en time på, mens denne brukte jeg nærmere tre timer på. Og hva var forskjellen kan du spørre? Jo, på denne buksa la jeg på falsk overlock-søm på alt sømmonnet. Altså sånn søm som er på innsiden av klærne ytterst på stoffstykkene. Det betyr at jeg nok en eller annen gang skal ha meg en overlock-maskin så jeg slipper å bruke så inni granskauen mye lengre tid de gangene jeg vil ha plaggene ordentlige!

Mønster: Eget
Størrelse: ca 98
Stoff: Petrol polarfleece og støvet blå ribb og stoffmerke fra Stoff&Stil

1 kommentar:

  1. Så tøff bukse! Ser deilig og varm ut! Skjønner hvorfor det var vanskelig å gi den fra seg..Du må nok sy en til;)

    SvarSlett