tirsdag 29. desember 2009

Fleecebuksedress til Isak

Dette var den første julegaven jeg fikk ferdig, og den var til Isak - lille nevøen som starter i barnehage i februar. Tenkte derfor det var godt å få en god og varm fleecebukse som kan holde ham varm, og som hadde navnet hans på så det var lett og se at den var hans :) Da jeg var og skulle kjøpe knapper til buksa var det knappedamen som foreslo og ha navnet på lomma, og jeg falt umiddelbart for plasseringen - så slik ble det.

Buksen er sydd etter Gynther sitt selebuksemønster til småttiser som jeg brukte da jeg sydde denne, men la på lommer. Sydde belegg øverst i front og bakstykke, kjekt å få litt mer farge på buksa, og greit å slippe kantbånd rundt også! La på belegg rundt lommene også for farge og helhet.

La på to knapper på hver stropp for at man skal slippe å flytte knappene når Isak-gutten vokser. Mamma sydde på knappene lille julaften, og siden hun ikke hadde lesebrillene på, så hun ikke at det var alfakrøll på dem, så ho sydde dem først på feil vei. Etter litt "kjeft" gadd ho å ta de opp igjen og sy dem på rett vei :D Men, takk mamma for at du hjalp til!

Navnet er laget med denne stensilen fra Stoff&Stil, med tekstilmaling fra Panduro.

Prøvde den på lillegutten vår, og han passet den fint, og siden fetteren er tre måneder yngre, så er størrelsen grei. Gaven er jo allerede avlevert, og den ble godt mottatt.

Stoff: Brun polarfleece fra S&S, og interlock til belegg og benkant
Størrelse: ca 1 år
Mønster: Småmodifisert fra Gynters "Barnetøj du selv kan sy"

2 kommentarer:

  1. Kjempefin bukse!! Herlige stoffer, og tøffe detaljer!!

    Godt nytt år!!

    SvarSlett