onsdag 27. januar 2010

Sovepose/vognpose av fleece

Når minstemann sover i barnehagen så sover han ute i vognen sin. Han har godt med ulltøy på, men har en tendens til å kjempe seg opp over dunposen med armene slik at de blir liggendes litt i det fri. Bestemte meg derfor for å sy en sovepose han kunne ha inni dunposen.

Denne er sydd etter mønster fra Blødt barnetøy, men boken har bare poser opp til str. 74, så forstørret og la på muffearmer for å gjøre den ekstra varm. Ble godt fornøyd med armene og utseende på posen, selv om Mannen ble litt overrasket (les: mildt skeptisk) over at sømmene var på utsiden av posen, men jeg syns det gjorde seg. Posen lukkes med trykknapper.

Etter dette bildet ble tatt, har jeg sydd på beltehull. Det har seg nemlig slik at i verste kuldeperioden sov ungene inne i barnehagen, og en av dagene hadde lille bøllefrøet vårt krabba ut av vogna si, krabba opp i vogna til en av lekekompisene sine og vekket alle de andre ungene :D Så selehull måtte på gitt.

Hetta er litt både og, den ble veldig kul, så er fornøyd med det - men skulle passe fra 74-104, men passer bare akkurat nå. I tillegg ble den litt bulete på toppen, så hvis jeg skal sy noe lignendes ved en senere anledning skal jeg bue den litt mer eller sy den mer inn på toppen.

Piggene er foret med hablonvatt, så de står fint opp når hetta er på, men siden det bare er vatt legger de seg greit til siden hvis når han skal sove.

Posen ble muligens litt stor da, for storebror på fire slang den på seg og løp rundt og lekte drage tidligere en dag her, men da ble den riktignok rimelig strekt. Så tror vi får brukt denne både ett og to år fremover gitt!

Og hvis dere lurer, fremdeles syk, men har vært innom jobb og hentet laptopen som sto der så jeg i det minste får surfet, blogget og jobbet litt mens jeg ligger på sofaen.

Mønster: Sovepose fra Blødt barnetøy
Størrelse: 98+
Sydd av: Lime og knallgrønn (har den ikke på nettsiden) polarfleece fra Stoff&Stil, hablonvatt fra Syskrinet på Heimdal.

3 kommentarer:

  1. Herlig og tøff pose i spreke farger!!
    Fortsatt god bedring,håper du kommer deg snart =)

    SvarSlett
  2. Så deilig pose. Nydelig farge.

    SvarSlett