onsdag 11. mars 2009

Hjelmlue, 1. forsøk *privat*

Mens minsten sover dupp nr 2 i dag så forsøkte jeg meg på min første hjelmlue. Får se hvordan den passer når han våkner.

Ting jeg er fornøyd med:
  • Sydd fast mitt første skråbånd, og det gikk fint - var faktisk lett når jeg festa på baksiden først. Takk til folk på sykroken om å sy fast baksiden først :)
  • Traff fabelaktig bra med stripene, sidestykkene kom likt på midtstykket, og det hadde jeg ikke tenkt på en gang - kun slumphell!
  • Lua er av god ullstoff - gjenbruk av en av storebrors gamle ulltopper. Var maling på den, så lite aktuelt å bruke den på minsten senere, så da var det jo greit at den fikk nytt liv som lue
Den ser litt rar ut i front, tror midtstykket ble litt langt, og skråbåndet kanskje litt for stivt for ullstoffet - men får se hvordan det blir når vi får den på minstemann.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar