onsdag 30. juni 2010

Gratis mønstre!

En dag jeg var inne på en blogg fant jeg en link til M-Sewing som har lagt ut veldig mange gratismønstere.

De har mange bilder som de ikke har mønstre på, men de har også veldig mange mønstere som er tilgjengelig for å laste ned. Det er flest av mønsterene for dame som man kan laste ned. Denne røde kjolen er det jeg prøver å få sydd for tiden, men som jeg nå må bruke noen kvelder på å røske opp sømmen på. Min blir riktignok lilla, og vi får se hvordan sluttresultatet blir. Håpet er å få den ferdig før vi drar på sommerferie til Arendal i neste uke.

Jeg har også store planer om å få sydd en asiatisk inspirert kjole som denne grønnmønsterete her. Jeg skal sy den i et svart stoff med røde og hvite blomster som jeg har liggendes. Men hvis jeg skal gjette så blir ikke denne sydd før etter sommerferien.

Mønsterene er forresten litt rare. De kommer som et stoooort ark, å man må ha et ekstra program for å skrive ut på mange småark som man så kan klippe og lime sammen, men de har en grei beskrivelse av det på websiden sin. Ett annet alternativ er å sende filen til kopi/printbutikk og få ut arket på et stort ark, så slipper du å klippe og lime noen ting, da er det bare å klippe ut mønsteret og ingenting stress :)
Jeg har for eksempel brukt Allkopi til kopiering av A0-ark, og de kan sikkert skrive ut store ark også. Da slipper man jo å klippe og lime sammen og sånt...

1 kommentar:

  1. Du er bare helt utrolig flink, og jeg gleder meg virkelig til å se dine ferdige kreasjoner.

    Om den ene ikke blir sydd før til høsten, så gjør vel ikke det noe? Alltid gøy med noe nytt.

    Håper dere får en fin ferie i Arendal og at værgudene viser seg fra sin beste side.

    Klem fra Astrid

    SvarSlett