onsdag 24. mars 2010

Mario, Luigi og Toad-luer

Da vi skulle ha 4-årsbursdag for eldstemann ville han ha Halloweenbursdag... Siden jeg regnte med at ikke alle foreldre hadde lyst å kle ut barna så fikk jeg pensa ham inn på ideen om at vi kunne ha Supermariobursdag. Det betyr at jeg også lovte at jeg skulle sy Supermariohatter til alle som skulle komme. Jatta. Alltid greit å gjøre det enkelt for seg selv!

Men, tok meg faktisk bare tre kvelder å sy disse sju luene og hattene. Vi hadde jo to fra før, så da ble det nok til alle sammen. Sønnen ble veldig fornøyd, og alle guttene så rimelig søte ut der de løp rundt med luer på alle sammen.

Var artig å sy noen Toad luer også, selv om jeg bomma på de første og kun la på tre lapper rundt istedet for fire :) Så nå har vi plenty av Supermarioluer. Nabogutten fikk en Luigilue i bursdagsgave, og de kjøpte en Mariolue og så de har en til hver av ungene. Men har fortsatt fire Toadluer, to Luigiluer og en Mariolue i heimen. Kanskje jeg skulle ha en give-away på en Luigilue...?

Sydd av: Rød, grønn, hvit og blå polarfleece, gul ribb (siden jeg ikke hadde gul polarfleece) og plattevatt til å stabilisere - alt fra Stoff&Stil
Mønster: Toad-hattene er eget mønster, de andre er inspirert av andre, men tegnet eget mønster.

Er det forresten noen som er interessert i at jeg lager ordentlig mønster på disse luene og legger ut?

5 kommentarer:

  1. Fantastisk flotte luer. Kul ide til bursdag. Kan fort låne ideen :) Jeg vil gjerne at du lager ordentlig mønster og legger ut.
    Ha en fortsatt flott dag. :)

    SvarSlett
  2. Mønster hadde vært topp! Knall tøffe luer!

    SvarSlett
  3. Jaaa - det hadde vert gøy med mønster!!

    SvarSlett
  4. Så utrolig god og morsom idè for bursdagsfest!
    Tøffe luer! Vil tro det er mange små marioer og luigier som hadde blitt glad for egen lue, så tut blir nok godt mottat;)

    SvarSlett
  5. Jeg kan ikke sy, så jeg blir gjerne med på en giveaway - de luene MÅ jo bare slå an blant Mario-gale gutter!

    SvarSlett