mandag 22. mars 2010

Dongeribukse med ribb

Nabogutten hadde bursdag forrige uke, og moren ville gjerne at jeg skulle sy noe til ham. Jeg gjenbrukte derfor en av hennes dongeribukser som jeg fikk av henne til å sy en ny bukse. Kjekt med gjenbruk, og gøy å sy i dongeri igjen. Har jo ikke sydd i dongeri nå siden jeg sydde denne dongeribuksen. Uansett.

Buksen er sydd etter samme mønster som jeg har brukt på disse fleecebuksene, så gøy å prøve det på stoff uten stretch også. Fungerte ypperlig, og syns fasongen på denne ble veldig bra. Da jeg hadde klippet ut for og bakstykkene innså jeg at jeg ikke hadde nok stoff igjen til å ha stoffremse på siden. Buksa jeg klippet opp var nemlig en rimelig smal modell. reKlippet derfor opp fire stykker, sydde sammen to og to, og vips hadde jeg to lange remser. Det morsomste er at jeg syns det ble en rimelig tøff effekt.

Lommene er sydd av en gammel duk som hadde fått noen flekker på, så gjenbruk også her gitt. Det gøye var jo at de passet helt perfekt til fargen på ribben.

Jeg beholdt baklommene da jeg klippet ut baksiden, så der slapp jeg å gjøre stort.

Syns buksa ble veldig stilig. Mottakeren var mest begeistret for Luigi-lua han fikk (sydde lik til denne som jeg sydde til sønnen). Men moren ble veldig fornøyd, og han hadde den på seg i eldstemanns bursdag, og den satt veldig bra på ham.

Det eneste jeg lurer på er når jeg skal lære å starte med gaver i god tid. De blir alltid ferdig akkurat i siste liten. Denne var ferdig tjue minutter før bursdagen starta *phew* Får skylde på travel uke :)

Mønster: Eget
Størrelse: ca 110
Sydd av: Dongeribukse fra H&M, turkis duk fra skuffen og turkis ribb fra Stoff&Stil

1 kommentar: