søndag 6. desember 2009

Oransje og svarte bukser

Minstemann trenger nye bukser, så da var det bare å sette seg ned og forstørre litt her og der og ordne et nytt mønster.

Jeg visste ikke helt hva slags farger jeg ville ha, men syns da disse ble ganske tøffe til slutt. Den ene fikk initialene hans påmalt så det er lett å se at det er hans, den andre fikk en pingvin siden den skulle brukes kjapt og jeg ikke hadde tid til å vente på at malingen skulle tørke.

Hadde det som sagt travelt, så ble ikke noe lommer på disse, men jeg liker godt at forstykkene er litt smalere slik at sømmen kommer litt på forsiden. Gjorde de også litt videre i leggen - kan sees litt på det svarte venstre benet. Syns kanskje ribben kunne vært høyere i linningen, men det er tilpasset strikken som er i, så da ble det sånn.

Str: 92-98
Stoff: Polarfleece og ribb fra Stoff&Stil. Stoffmaling fra Panduro, sjablong fra Stoff&Stil, og strykemerket er fra samme sted.
Mønster: Eget.

6 kommentarer:

  1. så flotte bukser, de likte jeg kjæmpe godt!!

    SvarSlett
  2. Kule bukser, stilig fargevalg :)

    SvarSlett
  3. Kjempetøffe bukser. Deilig å ha muligheten til å sy selv når skuffer og skap trenger nytt innhold!

    SvarSlett
  4. Å Det var en tøff pingvin! Kjempestilige bukser!

    SvarSlett
  5. Hei! Så tøffe bukser. Tusen takk for hyggelig kommentar i bloggen min. Hadde litt problemer i starten med å sy velour, men gikk fint når jeg nålet mye. KAnskje det er lurt å tråkle, men det gidder ikke jeg ;)

    SvarSlett