mandag 18. mai 2009

På stoffkjøret :)

Litt sært å gå rundt å si at jeg bruker mye penger på stoff for tiden, kan jo få litt rare blikk. Men, men.

Fant disse to kuuule stoffene i avklippekurvene til Stoff&Stil - så 1,5 meter til 30 stykket. Tror det er polyesterjersey - glatt stretcy stoff. Mannen vil nemlig at jeg skal sy en t-skjorte til ham, så dette stoffet med damer er kjøpt inn til det. Det var veldig tøft! Får litt Charlie's Angels-vibb av det. Håper det blir like kult som t-skjorte som jeg tror det blir. Hvis det blir litt til overs så blir det muligens en singlet til meg eller en t-skjorte til storebror...

Dette blomstrete stoffet blir enten en sommertopp eller kanskje en sommerkjole. Oransje, rosa og hvitt - det bare lyyyyser jo sommer av dette. Gleder meg til å sy noe av det sånn at jeg kan få det på meg. Det må bare bli kjempefint til dongeri.

Ellers kjøpte jeg litt andre stretchystoff. Det brune er i samme glatte kvalitet som damestoffet - så dette er teststoff for t-skjorta til Mannen. Det lilla kjennes mer som bomulljersey, var nydelig i fargen og skal bli en topp/t-skjorte. De blå solene håper jeg å få ordna en singlet til meg selv av, så får vi se når det blir fiksa. Det stripete skal bli t-skjorte til enten Mannen eller gutta. Vi får nå se. Så, masse planer, så får vi se når jeg får tid til å realisere planene mine... :)

2 kommentarer:

  1. Jeg går alltid bortom restebordene og kurvene når jeg er på stoff og stil, og finner alltid noe jeg bare må ha ;) Artige stoffer du fant!Gleder meg til å se de ferdige prosjektene =)

    SvarSlett
  2. Heh, er jo bare mitt andre stoff&stil-besøk, så er jo ikke så rutinert enda, men var overraska og fornøyd over at de hadde kule ting der og :D

    SvarSlett