lørdag 4. april 2009

Ukesoppdatering

Her har det vært litt labert med aktivitet denne uken av den enkle grunnen at ingenting av det jeg holder på med er helt ferdig enda, så her er nå en liten prøvesmak, samt noen nye stoffer.

Jeg var nemlig på IKEA på torsdag for å bytte et teppe, og sannelig kom jeg ut fra IKEA uten en enda krona igjen... Fikk kjøpt mer av oransje Minna, for alt det jeg kjøpte sist har jeg brukt opp, og de hadde endelig blå Minna på lager igjen. Det som er litt rart med den er at jeg har noe av denne som jeg kjøpte for ca. tre år siden, og da var det en heeelt anna blåfarge. Men, men. Det blåhvite var godt og mykt, så det blir kanskje noe sommertopper, mens det nederste bare var supersøtt. Kan hende jeg lager noe jentetøy, eventuelt bruker noen av alle de fine blomstene som applikasjon på noe anna.

Dette er egentlig et av de mindre pene stoffene jeg fant (er brettet dobbelt ved det mørkerosa), men det var på tilbud til 5 kroner meteren... :D Så da kunne jeg kjøpe nok til at jeg kan bruke de to delene hver for seg. Altså sy noe med kun det rosa-hvite-grønne, eller kun det rosa-blåe. Tror faktisk det da kan bli både noe kult og artig utav det stoffet. Den som lever får se - hvis ikke så har jeg bare kasta bort den nette summen av 25 kroner, så ingen superkrise akkurat.

Så til det jeg har sydd på denne uka her. Jeg er snart ferdig med et par Mei-Taier, og jeg er veldig fornøyd med dem. Flere bilder kommer når de er ferdige, men blomsten er en detalj på begge to. Ellers så har jeg holdt på med en bukse til eldstemann og den er snart ferdig. Mangler ribb i livet og ribb/strikk i beina. Er nemligere kortere bak i beina, så må gjore noe. Skal bestille stoff fra Stoff&Stil i løpet av helga, så da skal jeg få bestilt lysegrønn ribb for å matche elefantene på den buksa. Gleder meg til å få dette ferdig. Har fått applikert masse på disse tingene, og det er ganske gøy selv om det tar litt tid. På buksa har jeg også laget mitt første skråbånd til lommene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar