onsdag 15. april 2009

Mønster og stoff!

Påska er nå ferdig, og vi har vært på besøk hos svigermormor. Stasjonsvogna holdt ikke helt, så vi invisterte i en skiboks før vi dro på tur, og da var det plutselig plass til å ta med symaskina på tur - jippi! I tillegg er det en bruktbutikk som vi var innom på påskeaften, og jippi x 2 - de hadde tøffe gamle dynetrekk og laken - fikk hele herligheten for en hundrelapp. Superfornøyd. De ensfarga stoffene er av tynn bomull og havner nok som for i vesker, bortsett fra det lilla som er blankt og litt tykkere - nydelig. Både de lilla- og rosablomstrete samt det grønne dynetrekkene er bomull, mens det gulblomstrete er tykk bomull/flanell. Får se litt etterhvert hva dette blir brukt til, men gleder meg spesielt til å bruke det gule og grønne - de var kjempekule. Svigermormor holdt på å knekke da hun så det grønne, for hun hadde hatt sånne før, og gitt de bort - så kan faktisk hende det var ett av de *humre*

I tillegg fikk jeg også en hel drøss med knapper for 20 kroner, men de har jeg ikke bilde av nå. Har nemlig lagt de et lurt sted, og jeg finner dem ikke akkurat nå... Typisk *sukk*

I dag kom endelig mønsterene mine , og det var faktisk en god del jeg kunne tenke meg å sy der. Både skjørt og kjoler... Det får bli når jeg blir modig nok til å sy ting til meg selv...

Det var også barneslengbukse og skjørt til barn der, og tror nok det blir noen av de første prosjektene mine fra disse mønstrene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar