fredag 28. mai 2010

Nye pannebånd til allemannalle

Sommeren har ikke kommet til Trondheim enda, så her trengs det fortsatt pannebånd. Men siden vi ikke hadde noen da pannebåndsesongen startet så måtte jeg jo sy noen - og dette er resultatet.

Jeg sydde først de lyseblå - ett til hver av gutta. Så av alle ting så var plutselig begge borte fra barnehagen, så hva gjør man da - jo, syr noen til, og dermed ble de grønne til. Det største var til storegutten vår K, som fikk Barbagod på. Han er Barba-fan nemlig. Det eneste som er rart er at han insisterer på å ha Barbagod i nakken. Men, men.

Siden eldstegutt fikk Barbagod på sitt panneånd så måtte jeg jo gjøre noen sprell på minsten sitt og. Så lille-V fikk to øyene sydd på, og så malte jeg en munn og en V på. Jeg brukte pensel for å male en svart kant rundt munnen og V'en. Kan hende jeg skal male et strøk til på dem, vanskeligere å male dekkendes på det grønne sammenlignet med det lyseblåe stoffet.

Da fetteren til gutta var på besøk sydde jeg kjapt et pannebånd til ham og. Det er ikke strøket, så det ser ikke rett ut - men det var det altså!

Jeg har også sydd et til meg selv, som er laget av lilla jersey. Jeg brukte ene halvparten av en hjertesjablong jeg har og malte med sølvmaling, og så sydde jeg på noen sølvperler. Jeg har også sydd et grønt et til meg selv, men det har jeg ikke fått tatt bilde av enda :)

Jeg tok forresten bilder da jeg lagde ett av pannebånda, så lager nok en tut på det etterhvert så jeg husker hvordan jeg lagde dem til neste gang!

3 kommentarer:

  1. Du er rett og slett superflink.

    Pannebåndene er virkelig supre. Vet ikke om jeg har spurt deg før, men har du tryllestav?

    Du hiver deg rundt, og vips, plutselig kommer det noe svært kreativt fra deg.

    Klem

    SvarSlett
  2. Fina pannband och jättesnygga byxor i inlägget under.

    SvarSlett