søndag 28. februar 2010

Løvekappe

I disse karnevaltider sydde jeg likegodt en kappe til gutta så de har litt å leke med. Dette er den første, og den er til minstemann. Den er sydd av et gult laken og foret med oransje laken, begge bruktfunn. Brukte rød kantstikning og rødt skråbånd for å matche løven.

Eldstemann skal få en grønn så snart jeg er ferdig med en barselgave :)

Malte en løve på kappen. Dette er samme løve som jeg brukte på Mei-taien vår. passer fint til minsten, for han er sterk som både en bjørn og en løve!

Eneste forskjellen er at på Mei-taien så lagde jeg en applikasjon som jeg sydde på, mens her har jeg lagd en sjablong og malt løven på.

Det eneste som jeg bommet på er at jeg malte løven på etter at kappen var sydd, så malingen trakk bittegranne igjennom på det oransje forstoffet. Men, men - får se om det går av i vask eller ei, ingen krise uansett.

Mønster: Otttobre, 2004
Størrelse: 92
Sydd av: Ulike laken, bruktfunn

1 kommentar: